* 출처 : NMIncite State of the Media: The Social Media Report 2012 (원문 보기)
성장기에 접어든 소셜 미디어
소셜 미디어와 소셜 네트워크는 이제 도입기를 지나 성숙기에 접어들었습니다. 소셜 미디어는 20년 전부터 진화를 거듭하여 전세계 소비자들에게 새롭고 의미 있는 방법으로 소통하는 방법을 제시해왔습니다. 몇 년이 지난 지금도 소셜 미디어는 계속 성장하고 있으며, 생활의 필수적인 요소로 자리 잡고 있습니다.
소셜 미디어의 성장 요인: 소셜 미디어의 급증과 확산
소셜 네트워크 사용 행태에 있어 개인 PC를 사용하는 소비자의 수가 여전히 우세하지만, 점점 휴대가 쉬운 디바이스를 통해 소셜 네트워크에 접속하는 소비자의 수가 증가하고 있습니다. 이와 같은 현상은 소비자들이 모바일 앱과 웹을 통해 소셜 미디어에 접속한 시간이 전년 대비 63% 가량 증가한 것에서 알 수 있습니다.
소비자의 소셜 미디어 이용 행태 변화: 상승세에 오른 소셜 TV
소비자들의 소셜 미디어 활동이 증가하면서 소비자들 TV 시청 경험과 소감을 서로 공유하고 있습니다. 2012년 6월을 기준으로 33% 이상의 트위터 유저들은 TV와 관련된 컨텐츠에 대해 트윗한 경험이 있는 것으로 나타났습니다.
소셜 미디어 마케팅: the global social consumer
소셜 미디어는 전세계 소비자들의 구매의사 결정 방법을 변화시키고 있습니다. 소셜 미디어의 성장으로 인해 그동안 기업이 꼭 쥐고 있던 파워가 소비자에게 넘어감으로써 마케팅의 판도를 바꾸어놓았고, 그로 인해 소비자들은 서로의 경험을 공유하고, 특정 브랜드, 제품, 서비스, 혹은 판촉 행사에 대해 빠르게 정보를 수집할 수 있게 되었습니다. 소비자들의 광고에 대한 소비행태는 여전히 시시각각 변하고 있으며, 브랜드들은 이러한 변화를 기회 삼아 소비자에게 한걸음 더 다가가는 계기로 삼을 수 있습니다.
NM Incite 2012 소셜 미디어 보고서는 소셜 미디어의 글로벌 현상과 그 원동력에 대한 인사이트를 제공합니다. 좀더 자세한 정보와 다양한 이미지를 원하신다면 아래 링크를 클릭하여 소셜 네트워크의 원동력과 소비자 행태, 그리고 당신의 브랜드가 소비자와 어떻게 효율적으로 소통할 수 있는가에 대해 확인하시기 바랍니다.
ABOUT NIELSEN’S U.S. SOCIAL MEDIA SURVEY 2012: The Nielsen U.S. Social Media Survey 2012 is based on a representative sample of 1,998 adult (18+) social media users who were recruited from the Nielsen Online Panel to take an online survey. “Social media user” is defined as participating, talking, and networking online through various platforms to share information and resources. This includes Internet forums, blogs, Facebook, Twitter, video sharing, consumer rating and other social networking websites. The survey fielded from July 19 to August 8, 2012.
ABOUT NIELSEN’S GLOBAL SURVEY OF SOCIAL MEDIA USAGE: The Nielsen Global Survey of Social Media Usage was conducted between March 23 and April 12, 2011 and polled more than 28,000 consumers in 51 countries throughout Asia Pacific, Europe, Latin America, the Middle East, Africa and North America. The sample has quotas based on age and sex for each country based on their Internet users, and is weighted to be representative of Internet consumers and has a maximum margin of error of ±0.6%. This Nielsen survey is based on the behavior of respondents with online access only. Internet penetration rates vary by country. Nielsen uses a minimum reporting standard of 60 percent Internet penetration or 10M online population for survey inclusion.
☞원문을 보시려면 링크를 클릭하세요 : http://nmincite.com/download-the-social-media-report-2012/